2020-02-22

El problema del Kinetic Manifesto Film // The Kinetic Manifesto Film problem

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El 8 de enero de 2020 la cuenta oficial de Bighit lanzó el horario de las actividades para el comeback. La imagen dice

On January 8, 2020, the official Bighit account released the schedule of activities for the comeback. The picture says

21.Feb "Kinetic Manifesto Film: Come Prima performed by BTS for Lead Single" 

28.Feb "Official MV for Lead Single" 



El 20 de febrero la cuenta oficial de BTS manejada por BigHit publicó un horario con las actividades del 21 de febrero donde llaman el Kinectic Manifesto Film "El video oficial"

On February 20 the official BTS account managed by BigHit published a schedule with the activities of February 21 where they call the Kinectic Manifesto Film "The official video"




Otros artículos de prensa de Corea comienzan a decir que el Kinetic Manifesto Film
es un video oficial de ON.

Other Korean press articles begin to say that the Kinetic Manifesto Film

Other Korean press articles begin to say that the Kinetic Manifesto Film is an official video of ON

Big Hit explained, "'Kinetic Manifesto Film' is the official MV of the title song 'ON' that best expresses the song's concept as well as showing strengths in the performance featuring BTS." [OSEN] 



El fandom creía desde enero que el MV sería el liberado el 28 y el video del 21 sería una versión muy larga o bastante diferente a un tradicional MV. Algunos tenían metas muy bajas como 30M, 40M... Otros 90M. Otras fanbases decían que no sabían que clase de video era el kinetic manifesto film, que iban a esperar el 21 para ver qué tipo de video era y establecer metas.

Hubo mucha desinformación. Latam Armys muchos no sabían qué hacer. Algunos decían que no no se enfocarían en Youtube esta vez, pero en Spotify para que el público general encuentre BTS. Ellos decían que el video importante era el liberado el 28.


The fandom believed since January that the official MV would be released on 28 and the video of 21 would be a very long version or quite different from a traditional MV. Some had very low goals such as 30M, 40M ... Others 90M. Other fanbases said they didn't know what kind of video the kinetic manifesto film was, that they were going to wait on the 21st to see what kind of video it was and set goals.



There was a lot of misinformation. Many Latam Armys did not know what to do. Some said they would not focus on YouTube this time, but on Spotify for the general public to find BTS. They said the important video was the one released on 28.






Toda esta situación confusa perjudicó el perfomance del Kinetic Manifesto Film en Youtube. Una lástima, porque eso podría impactar en los charts para la primera semana.

En mi opinión un error de comunicación de la agencia. Al no dejar claro este era un MV. 
Creo que también es un error el título del video. Algún título más explícito con "music video" hubiese sido más efectivo que la palabra "film".
Otro error fue de las fanbases al no darle la importancia que tenía.

All this confusing situation ruined the performance of the Kinetic Manifesto Film on YouTube. A pity, because that could impact the charts for the first week.



In my opinion a communication error of the agency. Not making it clear this was an MV since the first day.

I think the video title is also a mistake. Some more explicit title with "music video" would have been more effective than the word "film."

Another mistake was the fanbases not giving the importance it had.












Las primeras horas hay un explosivo interés general y cobertura de medios sobre el lanzamiento del álbum. Este es el momento que el fandom debe actuar en toda su potencia, informar a todos los fans casuales y motivarlos.

Pero esta vez, la gente no le dio la importacia que tenía el video, esperando por el video del 28.

Algunos culpan a la nueva política de Youtube de no contar las visualizaciones desde ads las primeras horas. PERO BTS NUNCA USÓ ADS LAS PRIMERAS 24 HORAS.
También se nota desde los likes como el video fue menospreciado por el fandom.



El video es espectacular, la energía de los chicos de otro mundo, el performance genial,  la canción es buena pero, en lo personal, detesto los efectos en sus voces. Ellos no lo necesitan y algunas personas pueden pensar es infantil.

The first hours there is an explosive general interest and media coverage about the album's release. This is the moment that the fandom must act in full power, inform all casual fans and motivate them.



But this time, people did not give the importance of the video, waiting for the video of 28.



Some blame the new YouTube policy for not counting the views from ads the first hours. BUT BTS NEVER USED ADS THE FIRST 24 HOURS.

It also shows from the likes as the video was underestumate by the fandom.







The video is spectacular, the energy of the guys from another world, the great performance, the song is good but, personally, I detest the effects on their voices. They don't need it and some people may think it's childish.




El video fue filmado por 4 días, así que el MV del 28 debe tener muchas más escenas y vestuarios.